miercuri, 6 noiembrie 2013

Țară-Țară vrem ostași!!!

De fapt...despre asta am vrut sa scriu


Cred  că am avut parte de o copilărie fericită de care îmi aduc aminte cu plăcere. De ea și de jocurile ei: jocuri de echipă în care învățam că pentru a câștiga e nevoie de sprijin reciproc. Sticluța cu otravă, Țarile, Castel și Zece pietre, Țară-Țară vrem ostași, Flori, fete și băieți sunt doar câteva de acest gen.

Deși nu am un copil, mă fac participant la sportul național de dat cu părerea și cred că cei mici de astăzi, în ciuda jucăriilor mai interesate, a inteligenței mult mai ascuțite, închiși în bule de protecție, pierd un start important în ceea ce privește dezvoltarea unor relații de colaborare și de prietenie.

Dar nici noi nu suntem mai prejos și din păcate oferim exemple din ce în ce mai proaste. Poate am doar eu o zi proastă. Mi se pare că am uitam să gândim în echipă, că ne pierdem pe rând valorile, că cei ca mine, neînzestrați cu o inteligență peste medie, dar muncitori și dornici de mai mult nu avem practic nici o șansă. Până și cei cu experiență sunt umiliți și puși în situații penibile pentru ... a-și asigura în continuare traiul de zi cu zi.

Ne lăsăm conduși de tot felul de personaje dubioase pentru că am uitat cum e să ai coloană vertebrală sau dacă o avem nu e bună decât pe post de material de rupt în două pentru cei care s-au născut să dea ordine. Cu ce drept își pot asuma unii puterea de decizie asupra unor nume pe niște liste?!

Ne transformăm zi de zi în emigranți...poate în altă parte e mai bine, pentru că la noi în țară respectul e doar o noțiune scrisă în DEX.

Am uitat uitat să ne strângem bine brațele între noi...să nu lăsăm unul din echipa adversă să rupă zidul. Echipa adversă se ridică dintre noi, ne schimbă din temelii...doar pentru că am fost găsiți pe niște baricade.

Nu sunt un om rezistent la schimbare, dar nici schimbarea din temelii nu cred că e tocmai cea mai bună soluție. Avem de învățat de la fiecare om în parte, premiul pentru cel mai deștept sau atotștiutor om nu a fost încă inventat...

Dacă noi suntem părți ale unei astfel de societăți, cum vor fi copii noștri?! Cei care nu se joacă niciodată nesupravegheați?


Ne întoarcem în timp și uităm ce înseamnă prietenia și colegialitatea, ne învățăm să fim pe cont propriu, părți ale unor așa-zise echipe în care doar o singură părere este importantă. 

- Țară, țară, vrem ostași!
- Pe cine?!
  Pe cei mici, neimportanți...
  Pe cei mari, importanți...
  Pe toți...
  Doar noi suntem buni...astăzi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu